De Liemers laat bezoekers verder kijken, wethouder geeft startsein voor toeristische campagne

De Liemers laat bezoekers verder kijken, wethouder geeft startsein voor toeristische campagne

27 mei 2021 Uit Door admin

Als het aan de vrijetijdssector in de Liemers ligt, kent heel Nederland binnenkort de regio als
aantrekkelijke bestemming voor een vakantie of dagje uit. Afgelopen dinsdag heeft namens de gemeenten
Duiven, Montferland, Westervoort en Zevenaar Gemma Tiedink – wethouder gemeente Duiven en
bestuurslid Liemerse Ambassade – het nieuwe logo onthuld, waarmee de Liemers zich als toeristische
bestemming op de kaart gaat zetten.

 

 

 

 


Het beeldmerk prijkte levensgroot met krijt op diverse markante plekken op het wegdek in de Liemers. Dit
was het startsein voor verschillende promotionele activiteiten die deze zomer op de planning staan. Ook op
andere plaatsen in de regio is het logo vanaf vandaag zichtbaar. Het beeldmerk verwijst naar het water
en de natuur, maar ook naar het bourgondische leven in de Liemers.

#kijkverder
‘Kijk verder in de Liemers’ wil de diversiteit in de regio laten zien. ‘Verder kijken’ staat voor het gebied als
verborgen parel, waar de bezoeker verrast wordt en op ontdekkingsreis gaat. Er is meer te zien dan je
denkt, is de belofte. En niet alles is in een eerste oogopslag zichtbaar, soms moet je echt even verder kijken.
‘Verder’ staat ook voor in beweging zijn: wandelen, fietsen, varen, allerlei activiteiten waar de regio
bekend om is. Daarnaast kun je in de Liemers, door de uitgestrekte vergezichten en rivieren, ook letterlijk
verder kijken dan op andere plekken.

Platform
Aan de ontwikkeling van het merk de Liemers hebben veel organisaties, vrijwilligers en ondernemers
meegedacht en hun bijdrage geleverd. De naamsbekendheid onder toeristen kan nog verbeterd worden,
met deze campagne willen de partijen in de recreatieve sector daar verandering in brengen. Zo is er een
promotievideo gemaakt en werken ondernemers samen om arrangementen samen te stellen, waarmee zij de
bezoekers aan de regio ‘verder kunnen laten kijken’ en een totaalaanbod kunnen aanbieden. Er is een
toolkit beschikbaar met het logo en de huisstijlelementen, die elke ondernemer voor zijn eigen promotie kan
gebruiken. Ook wordt er gewerkt aan een online portaal als verzamelpunt voor alle toeristische informatie.
“We hopen dat er een platform ontstaat, waar partijen elkaar kunnen vinden”, legt Gemma Tiedink uit. “En
waar alle ondernemers aan willen meedoen. Zo werken we samen stap voor stap aan een grotere
naamsbekendheid voor de Liemers.”

Liemerse Ambassade
Het merk ‘Kijk verder in de Liemers’ is ontwikkeld in opdracht van de Liemerse Ambassade. In deze in 2020
opgerichte organisatie werken onderwijs, ondernemers en de overheid in de regio samen. De Liemerse
Ambassade voert projecten uit die de regionale economie versterken en de opgaven in de regio verbinden
aan het beleid in provincie, rijk en Europa. De vrijetijdseconomie is een van de vier sterke pijlers van de
Liemers waarop de Liemerse Ambassade zich richt. De andere pijlers zijn logistiek, agrarische economie en
maakindustrie.